قفسه ها و طبقه بندی ها از جنس­‌های مختلف ساخته می­‌شود. قفسه بندی از قدیم مرسوم بوده و اکنون با افزایش جمعیت و کم شدن فضا نقش پررنگ‌­تری را به خود گرفته است. قفسه­‌ها کاربرد و فواید زیادی دارند. اندازه و ابعاد قفسه با توجه به نوع کاربرد آن ساخته می‌­شود. قفسه­‌ها باید مقاومت لازم را برای تحمل وزن کالایی که بر روی آن قرار داده می‌­شود را داشته باشند. هر محصول، قفسه مخصوص به خود را دارد که باید با توجه آن انتخاب گردد. قفسه بندی به ما این امکان را می­‌دهد که از فضای موجود استفاده بهینه‌­تری انجام دهیم. در زمان انتخاب قفسه، باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت و با توجه به نحوه کارکرد و نیاز آن را خریداری نمود. قفسه‌­ها را می توان به قفسه انباری، قفسه هایپری، قفسه مشبک و قفسه mdf و... دسته­‌بندی نمود.

قفسه فروشگاهی و قفسه هایپری و انواع آن

یکی از کاربردهای قفسه این است که باعث می­‌شود مشتری راحت‌تر محصول مورد نظرخود را بیابد. زمانی که کالاها به شکل درستی در قفسه­‌های فروشگاهی چیده شوند امکان دسترسی برای خرید راحت‌تر و سریع‌تر مشتری فراهم می­‌آید. یکی از انواع قفسه­‌هایی که در فروشگاه­‌های بزرگ استفاده می­‌گردد، قفسه هایپری می­‌باشد. قفسه هایپر مارکتی یک طرفه، دو طرفه، دیوارکوب، سرلاین گرد قفسه وسط هایپر مارکتی، سرلاین هایپر مارکتی تخت، پایه وسط فروشگاهی و پایه کنار دیواری هایپر مارکتی مجموعه‌­ای کاربردی و مفید از قفسه­‌های فروشگاهی می­‌باشد. جنس قفسه هایپری از فلز و با قدرت تحمل وزن بالا، همچنین دارای جای لیبل بوده تا از افتادن کالاهایی که در قفسه چیده شده­‌اند جلوگیری به‌عمل آید و همچنین برچسب قیمت هر محصول بر روی آن قرار می‌­گیرد. قفسه­‌های فروشگاهی هایپری در چند طبقه، دارای طول و عرض و ارتفاع مناسب و با قابلیت تحمل جهت نگهداری کالاها می‌­باشند. استند خشکبار و حبوبات از دیگر اقلام قفسه فروشگاهی بوده که با اشغال کردن حداقل فضا و با رعایت موارد بهداشتی و قابلیت نگهداری صحیح خشکبار و حبوبات، نظم خاصی را به فروشگاه می­‌دهد.

قفسه فروشگاهی در تمامی صنف­‎‌ها مانند سوپرمارکت‌­ها، کتابخانه­‌ها، کتابفروشی­‌ها، مغازه‌­ها،مدارس و...استفاده می­‌شود. بدون نصب قفسه آیا مکان­‌های مانند فروشگاه‌­ها امکان فروش محصولات خود را دارند؟ مسلماً، خیر. چیدمان وسایل در طبقات قفسه موجب زیبایی و بهتر دیده شدن کالاها را می­‌دهد و ارائه محصولات را به مشتریان راحت‌تر می­‌کند. قفسه فلزی سوپر مارکتی یا فروشگاهی در اندازه و طرح­‌های متفاوت ساخته می‌­شود. قفسه فروشگاهی دیواری، یک‌طرفه، دو طرفه، قفسه گرد وسط فروشگاهی و قفسه سرلاین گرد وسط فروشگاهی با رنگ بندی متفاوت در طبقه و زاویه از قفسه­‌های قابل ارائه در قفسه کرج است. نام دیگر زاویه، لچکی است که باید در قفسه بکار برد و یکی از قطعات اصلی در قفسه می‌­باشد که وظیفه اتصال پایه­‌ها و قفسه­‌ها را  به یکدیگر دارد. جنس لچکی از ورق آهن، استیل و گالوانیزه است. لچکی قفسه در طول­‌های مختلف ساخته می­‌شود که باید با اندازه عرض قفسه برابر باشد. با این لچکی­‌ها می­‌توانند در صورت نیاز به قفسه شیب دهند.

کدامیک را مناسب تر می‌­دانید؟ قفسه مشبک یا قفسه mdf

قفسه مشبک نوعی از قفسه بندی بوده که برای نگهداری کالاهای سبک و با حجم کم استفاده می­‌گردد. نصب این سازه بسیار راحت و سریع و در اندازه‌های مختلف با تنوع رنگی ساخته می‌­شود و قابلیت جدا شدن دارد؛ از این رو جابه جایی آن بسیار راحت است. بیشتر در خانه­‌ها به‌عنوان کتابخانه و یا در آشپزخانه و دیگر قسمت‌ها بصورت ابتکاری، همین‌طور در مغازه‌­ها جهت قرار دادن چیپس و پفک و از این قبیل و در کارخانجات جهت انبار محصولات سبک استفلده می­‌گردد. قیمت این قفسه بسیار مناسب و ارزان می­‌باشد. قفسه  mdf یا قفسه چوبی محصولی با ظاهری زیبا و شیک، با کاربردی چندگانه که روی دکوراسیون منزل یا محیط کار شما تأثیری بسزایی می­‌گذارد. از جمله قفسه­‌های ام دی اف می­‌توان به mdf شیاردار یا رگال اشاره نمود که در فروشگاه­‌ها یا بوتیک­‌ها با اشغال فضای کم، برای لباس، بدلیجات و لوازم آرایشی استفاده می­‌گردد. ام دی اف شیاردار با تنوع رنگی و دارای شیار از جنس آلومینیوم می‌­باشد.

اهمیت قفسه بندی انباری

اهمیت قفسه بندی در اینجاست که باعث می­‌شود همه لوازم و یا کالاها با نظم و ترتیب سر جای خودش قرار گیرد تا بسهولت و آسانی قابل دسترسی باشد. قفسه بندی انبار یکی از مواردی است که هم در انبار خانه­‌ها و هم در محیط‌های کاری از جمله ادارات، کارخانجات و انبارداری‌­ها به کار برده می­‌شود. قفسه انباری دارای تحمل وزن و قابلیت کاهش یا افزایش فاصله طبقات می‌­باشد. قفسه بندی انبار به دلیل محدودیت فضایی که فروشگاه­‌ها، ادارات، خانه‌­ها و آپارتمان‌­ها دارند از اهمیت خاصی برخوردار است. از ویژگی­‌های قفسه انباری نصب سریع و آسان، تحمل وزن بالا از 70 تا 150 کیلو گرم ، همچنین از لحاظ اقتصادی مقرون به‌­صرفه و نیاز به نصب بر روی دیوار ندارد. این نوع قفسه‌ها از استحکام خوبی برخوردارند. در کارخانجات صنعتی و انبارداری چیدمان کالا در قفسه انباری علاوه بر نظم بخشیدن و استفاده بهینه از محیط، جلوی خطرات احتمالی را می­‌گیرد. زیرا اگر کالاها و قطعات بر روی هم انبار شوند احتمال افتادن و سقوط آن‌ها وجود دارد که خسارت‌های مالی و جانی را به بار می­‌آورد.

مراکز زیادی در بازار برای خرید قفسه­‌های مختلف وجود دارد. و امکان خرید انواع مختلفی را در اختیار ما می­‌گذارند. فروشگاه قفسه کرج یکی از معتبرترین فروشگاه‌هایی است که از سال 1378 در این راستا گام برداشته است. این فروشگاه با فراهم کردن بستر لازم امکان خرید آنلاین انواع قفسه را برای مشتریان عزیز فراهم آورده است. در فروشگاه قفسه کرج کالاها و محصولات موجود بادوام بوده و دارای قیمت مناسب و با طرح‌­های مناسب قابل ارائه می‌­باشد. راه‌­های ارتباطی فروشگاه قفسه کرج وبسایت ghafasekaraj.com ، واتساپ 09393196549 و تلفن فروشگاه 02634427457 از ساعت 9 صبح تا 9 شب آماده پاسخگویی به شما عزیزان است. چوب لباسی، میز چک اوت فروشگاهی و پیشخوان، تجهیزات فروشگاهی از جمله سبد و چرخ خرید، سبدهای حراجی، انبر کالا، راهبند و ... اقلامی است که در این فروشگاه موجود می‌باشد. برای آشنایی بیشتر با محصولات این فروشگاه وارد سایت قفسه کرج شوید تا با قیمت و نحوه کاربرد آن‌ها آشنا شوید.